torsdag 16 februari 2017

Visa uppskattning

Hur visar man sin uppskattning till människor man blivit bekanta med? När man träffar någon sista gången vill man ju gärna överräcka något personligt och tacka för en trevlig tid tillsammans. Hemma i Finland är det ju platta och lätta saker man försöker skaffa så de ska rymmas i resväskan. Nedan ser ni vad det blev!

Jag ska vara sista dagen på skolan imorgon fredag och har bokat några minuter med rektorn för att säga tack och överräcka en Fazers chokladkonfekt och en muminbricka.


I tisdags tackade jag för mig i Lauras klass 5 C. De fick smaka på Fazers blå och Laura fick ett suddgummi med en älg på ett trafikmärke.


Idag träffades engelskaläraren Rocio och jag ute på gården för att säga hejdå. Hon har varit en intressant lärare att följa med. De är två lärare som kör språkbad med eleverna redan från dagisåldern. De jobbar parallellt med klasserna så att Rocio sköter konversationslektionerna och Ines sköter det skriftliga och grammatiken. Jag gav Iittala-servetter åt Rocio och hon hade med åt mig en flaska rosévin från hennes föräldrars vingård!! Jag tyckte nog det blev lite platt med servetterna : )



Nästa tisdag jobbar J sista dagen, då dagen är slut ska vi bjuda hennes handledare på mat och ge ett par fina finska linnehanddukar och Fazers blå åt henne.




1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera