fredag 17 februari 2017

Viernes

Viernes = fredag

Sista dagen på skolan. Rektorn sa jag är välkommen till skolan när som helst. Sen kindpuss och ¡Hasta luego!  😀

Vi hann till fredagsmarknaden i centrum. Lär vara störst i Spanien med sina 1200 försäljningsstånd. En ny handväska för 2,99 köpte jag. Min gamla har gått sönder här under vistelsen.

På marknaden säljer man vin direkt ur vinfat. Man måste bara komma ihåg att ta en kanister med. På prislappen stod det 2,70 euro/liter. Kan inte uttala mig om kvalitén.


Sen tog vi oss till Carrefour för att handla vardagsmat; ägg, bröd, mjölk, yoghurt, vatten mm. En fruktkorg med mandariner kom sig också i varukorgen.


Fredagslunchen avnjöts vid en uterestaurang på Playa del Cura. På bilden ses en pir som går ut en kilometer mot havet. Den bildar en skyddad hamn för alla båtar som står parkerade vid bryggorna. I slutet av piren finns ett museum med en ubåt. Vi planerar besöka den imorgon, men jag garanterar inte att jag kommer mig ner för stegen eller vill vara speciellt länge där nere i de trånga utrymmena. Fortsättning följer...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar