tisdag 7 februari 2017

Full sommar

Här har varit riktigt varmt idag. 21 grader visar min telefon, men ägaren på gymmet sade 24 grader.

Vid 16-tiden gick jag ännu ut ett varv med shorts och t-skjorta på rask promenad och det var på gränsen till att bli för varmt. Det var riktigt skönt att gå förbi hus som gav skugga några sekunder.

Och ja, jag vet att det är ordentligt kallt hemma! Håll ut, köldknäppen ska visst inte bli så lång!

Idag var jag i skolan och fick följa med femmans elever som redovisade sina grupparbeten om Spanien, nationalparker, unika platser mm. Det var spännande för många. Tre klasser (80 elever) samlades i en stor sal och en grupp i gången fick ställa sig längst fram med sin Power Point, berätta fritt och helst inte läsa innantill från datorskärmen.

Under promenaden såg jag två pojkar i 10-årsåldern som ivrigt försökte surfa i vågorna med små surfbräden. De hade våtdräkter på sig och hade roligt.

fyra nervösa elever berättade om
nationalparken Coto de Doñana 


Den undre sockerpaketstexten fick jag nog
googla lite för att få den rätt översatt. Det
visade sig vara ett av Albert Einsteins kända
citat: ”Ordet framgång har ingen betydelse medan
det fortfarande finns olyckliga barn i världen.”




1 kommentar:

  1. Varit på gymmet förmiddag.Solen lyste och det blev varmt mitt på dagen så då gick vi ut en runda.Imorgon har vi ledigt.Vilket datum kommer ni hemåt?

    SvaraRadera