måndag 30 januari 2017

Sandaler eller inte?

Denna måndag var första dagen jag kände att barfota i sandaler skulle ha varit skönare än bomullsstrumpor och svarta promenadskor. Det har varit 19-20 grader och resten av veckan ser ut att fortsätta likadant. Kelpaa!

I skolan samlades alla 700 elever ute på skolgården för att sjunga för fred i världen och i år sjöng man speciellt för människorna i Syrien och de som flyr sina hem. Alla skolor i Spanien deltog i detta denna dag.

Idag gjorde jag en liten insats: en pojke (11 år) med autism hade svårt att koncentrera sig på multiplikation. Jag satte mig bredvid honom och kunde säga quatro por ocho (4x8) och han använde tabellen och lite betänketid och föreslog rätt svar åt mig och jag kunde avgöra om han svarade rätt eller fel och berömde honom när det blev rätt. Inte enkelt på spanska, ska jag säga!

Sång för fred i världen

På sockerpaketet som kom till kaffet en fin vers:
vive sin pretender
ama sin depender
escucha sin defender
y habla sin ofender

handlat vatten och mat med vagnen på hjul


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar